Funk, Soul, Boogie, Disco, Jazz-Funk, Old-School-Rap, Blaxploitation Soundtracks, Afrobeat, Samba-Soul, ...
Funk-o-logy est compatible avec iPhone, Android, iPad et Blackberry via l'application Tapatalk
Funk-o-logy est également sur facebook.com/forum.funkology
The Sweet And Innocent – Express Your Love / Cry Love (Numero Group ES-072, 2021)
Titres
AExpress Your Love2:52 (McClain, Hines)
BCry Love3:40 (McClain, Hines)
Crédits
Sweet & Innocent
Linda Royston Rubye James
Présentation
The Sweet And Innocent
NUMERO GROUP a écrit :
A product of North Memphis’ segregated Dixie Homes housing complex, The Sweet & Innocent arrived during the Soulsville U.S.A. renaissance in the early ’70s. While Al Bell was busy across town turning Stax into a national Black powerhouse, Ron and Sari Bledsoe’s short-lived Active imprint operated out of a storefront on Chelsea Avenue, using nearby Manassas High as a talent pool. Rubye James and Linda Royston—Sweet & Innocent—joined a roster that included The Epics, First Company, and The Memphis Mustangs, groups all lost to the tide of time. The Sweet & Innocent’s are a rare blend of atmospheric blues, post-Beehive girl group harmony, and Jacksons-inspired kid soul. “Spin it one time for me,” Ron Bledsoe penned on promo copies of their January 1972 burner “Cry Love”. Let’s spin it again.
The Sweet & Innocent and The Memphis Mustangs – Cry Love / I Don't Know What You're Full Of
(Active Records 1-1572, 1972)
Les anges sont tombés sur Memphis un jour de mille neuf cent soixante-douze. Pendant quelques...
Dernier message
Cette photo n'a aucun rapport avec ce groupe.
Oups ! et pourtant cette photo était liée à la face B du 45 tours Express Your Love sur Soundcloud; je n'ai pas été plus loin dans mes recherches tellement les sourires de ces...
The Hartfield Brothers - Sweet Somebody / The Changes We Go Through For Love
(Boola-Boola Records WH 67812/67813, 1971)
- Vous savez pas la nouvelle, un frenchy m' a contacté dernièrement, il voulait parler du...
Dernier message
Merci Phil, mon unique lecteur ! :ouin:
Mais là ta démonstration tourne court car j'aime autant le Slystonien Sweet Somebody que la face B.
C'est en entendant Sweet Somebody que cette galette a intégré illico ma pile de 45...